Gdyż bardzo mi się nudzi

Jako że rzuciłem grabki i postanowiłem uprawiać tang ping dowiedziałem się, że na temat leżenia bykiem nie bardzo mam pojęcie.
W ramach leżenia bykiem dobudowałem pomieszczenie w ogrodzie i właśnie robię “dach”.
Sąsiedzi akurat robią dachy i zapytali czemu dobrałem materiał przeciwlotniczy do konstrukcji poważnych, no ale się nie znam - mi się wydawał za cienki.

A że już nie mogłem wytrzymać to wrzuciłem ide gms 2.3 i nadłubałem system kolizji, sterowanie padem, split screeny i właśnie dłubię animacje (tak, napisałem edytor do animacji, zresztą do terenu też, wszystko można modyfikować w locie, a drzewa same odnajdują pnie do których należą).

Dla niezorientowanych zaznaczam że to jest ide do 2d i nie ma tam wsparcia 3d więc całą tę szpeję z wyświetlaniem i asety wydłubałem siam.

16 Likes

Prawie jak Another World ^^

AW

3 Likes

Czapki z głów
image

1 Like

Prince od Persia :slight_smile: ale tu offset na Svensony. BTW obecnie migracyjnie wychodzi, że mam kotwiczyć albo do CH albo na północ - NL / SK. “Fuk” stare kości nie lubią mrozu:)

1 Like

Ja to wszystko oczywiście podziwiam, gratuluję zdolności i inwencji, czapkę już dawno zdjąłem, ale…
Czy taka twórczość ma jakiś sens poza udowodnieniem, że ‘się da’? W obecności gazyliona różnych narzędzi do tworzenia podobnych rzeczy, czemu ma służyć takie napisanie koła od nowa?
Ja rozumiem, że z nudów ludzie robią różne takie, ale aż tak?

1 Like

Ponieważ w gazylionie tych automatów takich jak unity masz wszystko gotowe pod kliknięciem.
I nie dowiesz się z tego jak jest tworzony algorytm kolizji, selekcjonowania danych do testu etc.
Znaczy - nie musisz się dowiedzieć jak konstruuje się koło.

Jak więc chcesz wyjaśnić te kwestie dziecku, które pyta jak to liczyć.
Teoretycznie to masz w necie, a w praktyce weź zrób.

Jak zrobić szkielet postaci żeby trzymał się kupy? Teoretycznie to jest kupa gotowych narzędzi, no ale jak to działa? Weź w praktyce zrób.

Jak działają animacje w 3d - no w teorii to… no to w praktyce weź zrób.

Przejdź się od kubikla do kubikla z piłą łańcuchową z pytaniem kto w praktyce to kiedykolwiek zrobił, bo co prawda narzędzia są, ale naczialstwo wymyśliło grę 4d i trzeba pod to kolizje napisać bo silnika niet.

4 Likes

Właśnie to podejrzewałem.

1 Like


Wie jak?

Pomyśl od tej strony - posadzisz mnie przed jakimkolwiek problemem do rozgryzienia i tam są te straszne no te… macierze. Rozgryzę?^^

To na haloween możesz tak postraszyć w kubiklach, że będą musieli skrypty na liczenie tego porobić^^

3 Likes

Tak z głowy to nie, ale mam pewne przypuszczenia jak należy do zagadnienia podejść. Jakbym bardzo musiał, to pewnie w jakimś stopniu bym rozgryzł, przynajmniej pierwsze kroki.
To tak jak z rysowaniem perspektywy przy pomocy kartki, dwóch szpilek i sznurka. Obiekt ma n wierzchołków, które mają jakieś tam współrzędne, czyli można ten obiekt przedstawić jako tablicę. Jeden czy dwa punkty wyznaczające perspektywę i punkt/oś obrotu. Dalej to trygonometria.

Ostatnio spróbowałem odtworzyć od zera generowanie szumu Perlina do proceduralnego tworzenia terenu. No ale ja nie tang ping, więc to trwa.

4 Likes

Nie do końca

2 Likes

pac man, tetris, Duke Nukem 3D, Wolfenstein + RTCW, Civilisation III - to były gry …

‘bastard tetris’ - rewelacja.
Jak bym nie kombinował system jest zawsze górą podsyłając akurat te klocki które chwilowo nie pasują.

2 Likes

Coś jak nastolatek o paniach^^
Jakoś to będzie, tylko panie nie wywalają błędów i tłumaczą jak do jeża podejść^^

Powiedzmy. Ale raczej na trig to daleko nie zajedziemy.

1 Like

@Dzik jak chcesz to mogę od ręki pokazać gdzie trygonometria się wysypie.
Otóż wyobraź sobie obrót kamery na boki (tilt) i odwróć się do góry nogami, a później popatrz w górę na trygonometrii (pitch) - co się stanie?^^

2 Likes

widz przed monitorem rzuci pawiem.

3 Likes

A stanie się to ponieważ?
Bo owszem dojdzie wtedy do gimbal lock, który wykręci obrazem dziwne kroki.

3 Likes

Na asymptotach?

Ale obrót kamery wokół jej osi czy wokół punktu przed nią? To chyba robi różnicę.

Przyznaję że poruszam się tutaj, nomen omen, po omacku i na czuja.

3 Likes

A jak w trig definiujesz przed jeśli patrzysz pionowo w dół?

1 Like

wnioski płynące z interpretacji obrazu zderzą się z sygnałem dochodzącym z błędników i mózg wejdzie w obsługę wyjątku “moje własne receptory robią mnie w konia”.

2 Likes

Aha, bo tak jak stojąc na biegunie północnym, gdzie się nie obrócić tam jest kierunek ‘na południe’. Coś dzwoni.

2 Likes

Raczej z kontrolera - stanie się nie to co oczekiwałeś.
Jak schylasz łeb żeby puścić pawia to świat się potrafi obrócić, ale jak schylasz go bez promili to świat się jednak nie obraca. A zdefiniuj kierunek obrotu kamery wokół osi z jeśli patrzysz po osi z^^

No właśnie.

Tu masz gimbal lock free kamerę, później wyświetlane są jej parametry w loci (tylko późno to włączyłem, jeszcze muszę ogarnąć jak nagrywać przełączanie z kodu do okna programu bo mi wyłącza nagrywanie jak uruchamiam):
https://youtu.be/EXoLAt37ibY

No i poprawiłem animacje łażenia i biegania:
https://youtu.be/idcjaU5UjRw

1 Like