Dokręcanie dużych śrubek

Witam.

Pamiętam, że poprzednia wersja bloga i forum była bardzo mocna od strony technicznej i praktycznej. Czyli gdzie, co, jak, za ile, jakim sprzętem, co się może popsuć.
Liczę, że trafi się ktoś, to będzie miał doświadczenie z tematem.

Na codzień jestem technikiem, naprawiam koparki i ciężki sprzęt budowlany. Zdarzało mi się też dość często odwiedzać budowy typu elektrownia, jakieś spalarnie śmieci, elektrociepłownie, budowy dużych hal magazynowych itp.

Wpadła mi ostatnio w ręce fajna zabawka, której używam do testowania (torque testing) hamulców we flocie maszyn przeznaczonych do pracy na kolei.
W skrócie: bateryjny, skalibrowany klucz z przekładnią, do dokręcania śrubek z momentem do 4000nm.
O taki:

Są też całe serie kluczy zasilanych hydraulicznie do miejsc ze słabszym dojściem.

I teraz pytanie. Firmy stawiające elektrownie, przykręcające wiatraki do podstawy śrubkami po 100mm średnicy, gdzie trzeba z 10k Nm - robią to same, wypożyczają sprzęt, mają na stanie? Czy zlecają to zewnetrznemu kontraktorowi?

Widziałem chłopaków na steelworkach biegających z kluczami dynamometrycznymi 3/4 cala - ale to nie ta kategoria.
Myślałem, czy nie zainwestować w taki sprzęt, tylko że jest to inwestycja pt: wydam 30k ojro i albo biznes załapie, albo bede zmuszony sprzedać po 10 centów od dolca.
Widziałem dużo dużych śrubek na róznych budowach, ale nie widziałem nigdy nikogo z takim sprzętem.

Szukałem też firm które sie tym zajmują w internecie - jedyne co znalazłem to wypożyczalnie takiego sprzętu.

Ktoś kiedyś spotkał sie z takim sprzętem?

1 Like

Tu też nie braknie jak będzie czas pisać.