Prośba o radę przy zmianie pracy

Uszanowanko!

Jestem pasywnym czytelnikiem bloga - wszystko czytam, ale nie komentuję.

Jednak mam zagwozdkę i chciałbym prosić szanowne grono o radę.
Mianowicie:

Warunki początkowe - przeszłość:

  1. Jestem programistą w dużym Amerykańskim korpo.
  2. Aktualnie pełnię obowiązki Kierownika
  3. Płacą przyzwoicie
  4. Jeśli wytrzymam w korpo do lutego, to zgarnę bonus za lojalkę - około 8 pensji miesięcznych

Teraźniejszość:

  1. Inne korpo mnie werbuje aktualnie
  2. Inne korpo proponuje 50% więcej niż teraz zarabiam jako pensję stałą, ale bez bonusów.
  3. Propozycja innego korpo może się w przyszłości się nie powtórzyć.

Pytanie do szanownego grona:

  1. Biorą pod uwagę przeszłość i teraźniejszość, czy ja powinienem olać bonus za lojalkę i zgodzić się na warunki innego korpo już teraz? Czy jednak poczekać na bonus, ale przegapić okazję na zwiększenie stałej pensji o 50%?

Co Wy na to?

1 Like

Nic tu nie było. Tzn. było - bez sensu pytanie.

1 Like

A to groźba czy obietnica była ?
Bo na takie teksty możesz spokojnie odpowiedzieć że szybkość decyzji ma swoją wymierną wartość i zażądać premii za wejście równej ośmiu miesięcznicom ze starej pracy.

Korpo nie ma monopolu na przeciąganie po stole.

3 Likes

Ale nawet przy tej podwyżce nie ugrasz swojego bonusu w rok. Matematyka rządzi portfelem.

Jak rzucą Ci 4* te 150% na dobry początek współpracy to wtedy jest sens przejść od razu, a jak nie to pozastanawiaj się do zgarnięcia x8 bonusu za lojalność i może wtedy oferty będą jeszcze lepsze?
Lepszy wróbel w garści. Tego wróbla to nawet da się policzyć.

2 Likes

No właśnie mnie tak zastanawiało, bez uszczypliwości, bo @natur pisze, że jest programistą-kierownikiem, i tak nie bardzo na samym początku zajarzyłem o co pyta…

1 Like

dzięki za wasze opinie. Przekaz zrozumiały.

Te 150% pensji już jest po negocjacjach. Poprzednia runda negocjacji pół roku temu skończyła się odrzuceniem przeze mnie oferty, ponieważ dawali za mało.