Gospodarka = barter + zeszyt @gruby

Link do artykułu: Gospodarka = barter + zeszyt @gruby – Zarobmy.se

Gospodarka = barter + zeszyt część pierwsza działając czynem ciągłym i z premedytacją, przekazując wiedzę oraz doświadczenie z pokolenia na pokolenie zasiedliliśmy praktycznie całą planetę. Po czym zaczęliśmy przekształcać ją tak aby lepiej nam służyła. Potrafimy coraz więcej za cenę rosnącej specjalizacji. Rosnąca siła różnorodnej grupy wiąże się z rosnącą…

7 Likes

@3r3 : a mógłbyś proszę tą nieszczęsną “łoptay” w poniższym zdaniu w artykule poprawić ? “łopaty” ma być.

O produktach bardziej skomplikowanych technologicznie od łoptay możemy w takim przypadku zapomnieć.

2 Likes

Artykulik super, ale pozwól na jedno pytanie techniczne - gdzie poznawałeś tajniki księgowości że uparcie wn i ma piszesz odwrotnie?

3 Likes

jestem samoukiem.

po mojemu jest bardziej naturalnie. Kiedy różnica z dwóch kolumn w moim zapisie jest dodatnia jestem wypłacalny a jeśli jest ujemna to zbankrutowałem. Jestem albo na plusie albo na minusie.

4 Likes

Czyli to nie tylko mi sie wydaje, że ten, kto wymyślił bilans, chciał zaszkodzić, zamiast pomóc. Ja też tak wolę, jak w artykule.

4 Likes

Jaką zaletę ma zapis w kolumnach uporządkowanych ‘winien’, ‘ma’ ?

2 Likes

Choćby taką, że na końcu ten “bilans” wcale nie musi wyjść na zero, czyli widać, czy ktoś tak na prawdę jest lub będzie winien, czy ma.

2 Likes

Odwrotna notacja jest wyłącznie w banku. No to jasne z czego się nauczył.

Bank też tak uważa^^

To było nawet wyjaśniane na zajęciach w zamierzchłych czasach.
Zobacz czym obecnie jest “obrót” i do czego to się właściwie może przydać?

Przecież wynik wpisujesz najpierw ze stanu kasowego (albo sufitu), a później dopasowujesz historię^^

6 Likes