Mroźna zima, gazu ni ma

Tak mnie naszło po tym, jak na forum ktoś podawał o ile wzrósł koszt napełnienia butli 11kg w lokalnym punkcie, że koszt nowej butli to już mniej, niż dwukrotny koszt jej napełnienia. Po drugie, gdyby okresowo miało zabraknąć gazu w sieci, to dużo ludzi będzie się ratować butlami właśnie, które przynajmniej czasami uda się napełnić.
Nie mam żadnego doświadczenia z tym, jak historycznie układała się cena nowej butli w stosunku do kosztu jej napełnienia paliwem, ktoś może coś napisać na ten temat?
Jaka jest trwałość gazu w takiej butli? Gdyby Wołodia zakręcił kurek to mógłby się stać towar pierwszej potrzeby, obecnie wciąż w cenie ok 200pln koszt nowej butli z napełnieniem.

2 Likes

praktycznie propan butan moi rodzice z butli po 7 latach uzywali i bylo ok.

sa 2 problemy. Gumowe uszczelki trzeba wymeinic na nowe bo stare parcieja od ozonu troposferycznego.

drugi problem to taki ze w butli trzymanje 7 lat wytraca sie troche olefin i spada delikatnie kalorycznosc takiego gazu.

3 Likes

Dzięki za info, nawet, gdyby ten czas skrócić do 4-5 lat, to i tak o wiele dłużej, niż myślałem.

2 Likes

Ojciec na dlugie przechowywanie gazu wymienial zaslepki na mosiezne -

3 Likes
3 Likes

no mogą nie zostawić, niech gaz wyprodukuja.se

To oni potrzebuja gazu a nie gaz mieszkancow. Cry and pay or go away.

Ale zawsze mozna powolac nowa biurwe gaz prawem czlowieka i nowy urzad i na pewno bedzie ok.

4 Likes

“Gaz prawem, nie towarem”

4 Likes

A w czym ja Wam mogę pomóc w tym transporcie pejsów, skoro ja tylko małą kozę mam…

2 Likes

Każdy ma prawo do gazu!
Iść^^

4 Likes

Patrząc jak wygląda wyprowadzenie czopucha i jego połączenie z przewodem dymowym komina to urządzenie ma pewne możliwości unieszkodliwiania siły żywej.

2 Likes

Limitem podwyżek cen gazu z rury jest cena gazu z butli. Słyszałem że w Polsce różnica pomiędzy ceną gazu z butli i z rury stopniowo się zmniejsza. Ta informacja nie jest zweryfikowana.

3 Likes